Persepsi Siswa terhadap Pelayanan Perpustakaan di Sekolah Menengah Kejuruan Negeri 4 Padang
Abstract
Penelitian ini dilatar belakangi dari berbagai permasalahan yang menunjukkan masih belum terlaksananya pelayanan perpustakaan di SMKN 4 Padang dengan baik. Sasaran penelitian ini yaitu untuk mengetahui Persepsi Siswa Terhadap Pelayanan Perpustakaan di SMKN 4 Padang yang dilihat dari aspek layanan sirkulasi, layanan referensi, dan layanan bimbingan kepada pengguna/pembaca. Populasi penelitian yaitu siswa SMKN 4 Padang dengan jumlah 700 siswa dan sampel penelitian berjumlah 91 orang. Instrument pengumpulan data yaitu angket dengan model skala Likert yang sudah diuji validitas dan realibilitasnya. Hasilnya yaitu Persepsi Siswa Terhadap Pelayanan Perpustakaan di SMKN 4 Padang mendapatkan peringkat baik.
Downloads
References
M, M. S. (2013). Persepsi Siswa Tentang Kualitas Pelayanan Perpustakaan di SMK Bopkri 1 Yogyakarta. Emerging Infectious Diseases.
Nuha, U. (2016). Meningkatkan Kualitas Pelayanan Perpustakaan Dengan Pendekatan Bilingual. LIBRaria: Jurnal Perpustakaan.
Suhardi, D. (2011). Peranan Manajemen Perpustakaan Sekolah Dalam Mendukung Tujuan Sekolah. Edulib. https://doi.org/10.17509/edulib.v1i1.1140
Zohriah, A. (2016). Manajemen Perpustakaan dalam Meningkatkan Minat Baca Siswa. Tarbawi: Jurnal Keilmuan Manajemen Pendidikan.
Copyright (c) 2021 Journal of Educational Administration and Leadership
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Copyright and Lincence
Copyright
Copyright ownership for articles is owned by the author. The author gives permission to others to use the published content in the Journal of Educational Administration and Leadership (JEAL) in whole or in part as long as the original work is properly cited. Users (redistributors) of Journal of Educational Administration and Leadership (JEAL) , Source of Transfer, including the author's name, Journal of Educational Administration and Leadership (JEAL) as the source of initial publication, year of publication, volume number, publication, and Digital Object Identifier (DOI); (2) The author grants Journal of Educational Administration and Leadership (JEAL) the right of first publication. Although the author remains the copyright owner.
Licence
Journal of Educational Administration and Leadership (JEAL) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. Creative Commons Attribution 4.0.
it supports anyone to create, redistribute, remix, transmit, and adapt works provided the work and sources are properly cited.